Monday 11 September 2017

Khasiat atau manfaat Luban yang perlu kita tahu



KEUNIKAN LUBAN YANG PERLU DIKETAHUI 

Luban merupakan makanan yang sangat familiar diamalkan khusus untuk kecerdasan MINDA dan menguatkan DAYA INGATAN yang menjadi amalan para ilmuan setiap masa bermula zaman berzaman lagi.

Hasil pengalaman ramai yang telah merasai sendiri LUBAN, memang sangat cepat tindakbalas LUBAN terhadap perkembangan OTAK khususnya untuk menambahkan daya fokus, daya cerdas atau fikir, cepat menghafaz, sangat mudah untuk mengigat kembali apa yang dihafaz.

Satu lagi fungsi Luban ni sangat cepat merawat kestabilan emosi atau EQ. Sebab tu, anak2 yang ambil LUBAN sangat tenang jiwanya, ceria, rajin, mudah bangkit pagi, makin minat dalam pembelajaran dan sebagainya.

LUBAN memang terkenal dengan fungsi utamanya sebagai makanan OTAK. Banyak dinyatakan dalam riwayat hadis dan petua2 para ulama’ dalam kitab berkaitan amalan memakan LUBAN utk kecerdasan MINDA dan KUAT INGATAN. Seperti yang direkodkan dalam kitab Luqthotul Aurod, katanya sesiapa yang beramal memakan LUBAN akan menghindarkan daripada penyakit nyanyuk.

TAHUKAH ANDA!
Sebenarnya, antara keunikan fungsi LUBAN ni bukan hanya khusus untuk kecerdasan MINDA dan KUAT INGATAN sahaja, tapi fungsinya meliputi rawatan SARAF, OTOT dan SENDI.

Nak tahu jenis penyakit yang berpunca daripada masalah SARAF boleh pm / whatsapp kami untuk 

berkongsi...

📲 https://www.wasap.my/60129405699 (Adzman Ahmad)
📲 https://www.wasap.my/60133768605 (Ummu Nur Khadijah)


Sebarkan manfaat P’tar Luban mungkin ada orang lain yang berhajat.
.
#PTAR_LUBAN_
#SARAFSIHAT_OTAKCERDAS

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes