Monday 28 August 2017

HILANGKAN SAKIT KEPALA DLM MASA YG SINGKAT DGN AMALAN KUNYAHAN “LUBAN” TANPA BERGANTUNG KPD BAHAN SENTETIK.

HILANGKAN SAKIT KEPALA DLM MASA YG SINGKAT DGN AMALAN KUNYAHAN “LUBAN” TANPA BERGANTUNG KPD BAHAN SENTETIK.


.
.Bila kerap sakit kepala je, mesti ramai yang sangka migrain kann!
Sebenarnya sakit kepala bukan semuanya simpton migrain. Malah ada banyak sebenarnya jenis-jenis sakit kepala yang berbeza antara satu sama lain. Contohnya seperti TMJ, sinus, cluster, tension, neck, migrain dan sebagainya.
.
Jom saya kongsikan secara ringkas tentang jenis sakit kepala yang biasa berlaku:
.
1) TMJ.
TMJ ni adalah singkatan daripada perkataan (Temporomandibular Joint) yang bermaksud sendi atau radang atas dan radang bawah bertemu yang boleh menjejaskan masalah di kawasan telinga dan di tengah kepala. TMJ juga antara gangguan sakit kepala yang serius yang memerlukan rawatan dengan segera. Okay dah tau kann TMJ tu apa!
Jangan ingat TMJ tu Tengku Mahkota Johor pula yang sakit kepala….huhu, gurau je...πŸ˜€
.
2) SINUS.
Sinus merujuk kepada rongga kecil yang berisi udara yang terletak di belakang tulang pipi dan dahi. Inflamasi atau peradangan pada dinding sinus yang menyebabkan sakit kepala, hidung tersumbat, hilang deria ciuman dan lain2. Kebiasannya Sinus akan menyerang di bahagian hidung dan muka pesakit.
Kesimpulannya sakit kepala yang berpunca daripada resdung.
.
3) CLUSTE.
Sakit kepala Cluste selalunya akan menyerang di bahagian mata persakit. Sakit yang terasa jauh di dalam kepala tanpa ada denyutan.
Selalunya ia akan hilang dengan cepat atau secara perlahan2 dan ia akan kembali tidak tentu masa.
Kadang2 hampir sebulan ia akan menyerang kembali.
.
4) TENSION.
Tension adalah jenis sakit kepala paling kerap berlaku kepada masyarakat umum. Ia Selalunya berlaku mengikut step dan selalunya akan menyerang di siang hari.
Pesakit akan menderita selama 30 minit bahkan boleh mencecah beberapa hari. Kawasan yang kebiasaan terkena serangan adalah di bahagian belakang kepala, leher dan disekitar dahi.
.
5) MIGRAIN.
Perkataan migrain amat sinonim dengan masyarakat masa kini. Banyak faktor penyumbang migrain antaranya ialah darah sukar sampai di bahagian2 tertentu di dalam otak dan lain2. Pesakit akan merasai sakit yang amat dahsyat di bahagian seluruh kepala. Maka tidak hairanlah ada yang terpaksa hantuk kepala di dinding gara2 migrain ni.
.
Bagi mengelakkan berlakunya simptom2 sakit kepala tersebut secara berterusan, pesakit perlulah mengawal faktor persekitaran, cuaca dan faktor permakanan.
.
Jangan risau!
Kami ada solusi yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah sakit kepala dalam masa yang singkat, bahkan berdasarkan rekod pengguna kami yang paling cepat boleh hilang dalam masa 15 minit sahaja.
Hanya dengan amalan kunyahan tablet P’tar Luban secara konsisten dapat mengurangkan risiko berlakunya masalah tersebut. Bahkan dalam masa yang sama boleh membantu membaikpulih sel2 saraf di bahagian otak.
.
P’tar luban diformulasikan dalam bentuk tablet berasaskan ramuan utama LUBAN sejenis makanan sunnah yang semakin terpinggir dan sedikit campuran makanan sunnah yang lain seperti kurma dan kismis.
.
Untuk mengetahui details bagaimana P’tar Luban dapat membantu merawat masalah sakit kepala dalam masa yang singkat cepat2 PM no di bawahπŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡
πŸ“² https://www.wasap.my/60129405699 (Adzman Ahmad)
πŸ“² https://www.wasap.my/60133768605 (Ummu Nur Khadijah)

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes